Asset 1
Contact

Partnerperspectief – KWIZ Nieuwsbrief

Home » Partnerperspectief – KWIZ Nieuwsbrief

Echte verhalen. Echte impact.
Partner in beeld: inZet

“KWIZ snapt het werk binnen het sociaal domein.”
– Saskia Nachtegeller, Teamleider inZet & Projectleider myneva

Toen inZet, dé organisatie voor iedereen in Zoetermeer met een hulpvraag, op 1 januari 2024 officieel live ging met myneva, begonnen zij aan een nieuw digitaal tijdperk met grote ambities en beperkte middelen.


Hun grootste uitdaging?
Een gestroomlijnd en cliëntgericht proces ontwikkelen die iedereen faciliteert. Want als samenwerkingsverband zijnde waar acht moederorganisaties onder vallen, was dat extra moeilijk om voor elkaar te krijgen. Ook omdat er een kleine overhead is en geen intern IT-team beschikbaar was.


Daar kwam KWIZ in beeld.


“We zijn een kleine organisatie,” legt Saskia uit. “Wij hadden niet alleen een technische inrichting nodig, maar ook een strategische partner die het grotere plaatje begrijpt. Er was duidelijk hulp nodig en ik kreeg de tip van onze projectleider Jean-Marc, senior consulent bij Myneva, dat KWIZ deze kon geven.”

In plaats van standaard ondersteuning te bieden, positioneerde KWIZ zich als een betrokken partner.
Onze consultants werkten zij aan zij met de teams van inZet. Niet alleen om tickets op te lossen, maar om context te begrijpen, processen op elkaar af te stemmen en het grotere traject mee vorm te geven.
Vanaf dag één lag de focus op echte behoeften, echte gebruikers en echte resultaten.
Deze nauwe samenwerking hielp inZet om:

  • 📌 Te signaleren wat goed ging en wat niet
  • ⚙ Kleine, maar waardevolle verbeteringen nav de wensen van medewerkers
  • 📈 Te starten met een data- en dashboardstrategie

“De samenwerking is erg prettig,” blikt Saskia terug. “KWIZ lost niet alleen dingen op, ze nemen de tijd om het probleem echt te begrijpen en vertalen het naar een oplossing die past bij hoe wij met myneva werken.”

Hoewel functioneel beheer belangrijk was, bood KWIZ veel meer.

Voor inZet is het (voorlopig) niet haalbaar om zelf rapportages op maat te ontwikkelen of diepgaande data-analyses uit te voeren. Uiteraard zijn die inzichten wel essentieel om resultaten te meten en succes op lange termijn te waarborgen en dus bracht KWIZ:

  • Consultancy-expertise
  • Datakennis
  • Inzicht in het sociaal domein

En vertaalde complexe datavragen naar bruikbare inzichten.

“KWIZ kon het voortouw nemen waar wij dat niet konden. Dat heeft echt het verschil gemaakt,” zegt Saskia.

De volgende fase van de samenwerking is al begonnen. Nu inZet toewerkt naar een verbeterd gebruik van myneva, verwacht Saskia een verschuiving van operationele ondersteuning naar een meer tactische samenwerking, gericht op de toekomst.
Denk aan:

  • 📊 Power BI dashboards op maat
  • 🔄 Slimmere procesoptimalisaties
  • 🎯 Een stevige basis voor datagedreven besluitvorming

“Ik verwacht dat onze samenwerking met KWIZ strategischer wordt,” geeft Saskia aan. “Dat betekent dat we niet alleen bouwen voor vandaag, maar ons ook voorbereiden op morgen.”

“KWIZ combineert technische kennis met een hart voor het sociaal domein. Ze denken mee, dagen uit waar nodig en begrijpen echt de wereld waarin wij werken. Dat maakt hen tot een betrouwbare en prettige partner om mee te sparren.”

Het verhaal van inZet bewijst dat succesvolle digitale transformatie niet alleen over software gaat. Het draait om de mensen, de samenwerking en de processen erachter.
Bij KWIZ zijn we trots dat we een organisatie zoals inZet mogen ondersteunen – niet alleen om verandering te overleven, maar om deze met vertrouwen en visie te leiden.

Wilt u meer weten over wat KWIZ voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

E-mail: janwillem.blaauw@kwiz.nl
Telefoon: 06-25324087
Website: www.kwiz.nl

Aanmelden voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen en diensten van KWIZ

crossarrow-right